Çok acayip bir deney…Ama çok eğlenceli!

Yetenek keşfine devam ediyoruz.:)

Hangi deney yapacağımıza  karar vermek epey bir zamanımı aldıktan sonra, son kararımı verdim. Evet, acayip ve çok eğlenceli bir deney olacaktı. Newtonian olmayan akışkan (non-newtonian fluid) yapacaktık. Çocuklar ellerini kullandıkları işleri daha çok seviyorlar. Bu deney onlar için güzel bir deneyim olacaktı.

Bu arada Sinem gerçekten deney yapmayı çok sevdi. Taylan’a ise söylenecek çok bir şey yok. O yeter ki bir şeyleri döksün veya dağıtsın. Gerisi önemli değil.:)

Newtonian olmayan akışkanlar hakkında yaptığım kısa araştırmaya göre, bu tür akışkanlar uygulanan kesme kuvveti ve zamana göre viskozitesi değişen akışkanlarmış. Ketçap, diş macunu, şampuan, boyalar ve kan bu tür akışkanlara örnek verilebilir. 

Deney için gerekli malzemeler:

  • Mısır nişastası
  • Su

Karışımı, 3 çay bardağı nişasta ve 1 çay bardağı su ile hazırladık. Veee eğlence başladı.:)

Sanırım karışım artık hazır. Haydi eller iş başına 🙂

Karışımı avucunuzda sıktığınızda, yani bir kuvvet uyguladığınızda katılaşıyor, avucunuzu açtığınızda tekrar akışkan hale geliyor.

Çocuklar, olayın kimyasal ve fiziksel yönünü şimdilik anlamasalar da kendi elleriyle bir şeyler yapmanın mutluluğunu yaşadılar. Çocukça eğlendiler. Önemli olan bu değil mi zaten? 🙂

Siz yine ben, merak ettim ama bir şey anlamadım diyorsanız siz de deneyebilirsiniz ya da seçtiğim bu videoya ve bu videoya bakabilirsiniz.  İyi seyirler…

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Çok acayip bir deney…Ama çok eğlenceli!” üzerine 8 yorum

  1. tek kelimeyle ba-yıl-dım.. anlatımınıza, minklerinizi aşama aşama çekmenize, fikirlerinize… 🙂 deney canavarı bir çocuğum var ve ben ne yapabileceğimi bilmiyordum, artık biliyorum 😉 elinize emeğinize sağlık.

    Beğen

Bu yazıya yorum yapmak ister misiniz?

