Haftanın Kitabı-Yorgun Dünyamız!

Bir süredir çevre  bilincini geliştirmek ve çocuklarımın çevre sorunlarına duyarlı yetişmeleri amacıyla,  özellikle Sinem’le  küresel ısınma nedir, neden meydana gelir, sorumlusu kimlerdir, ısınmayı engellemek için nelere yapabiliriz  gibi konularda okul ödevi kapsamında hem sohbet  niteliğinde fikir sahibi olmasına ve yeni yaratıcı fikirler üretmesi  çabası içindeydim. Tabi çocuklara bunu hemen nedir, nasıl , ne yapabilirsin gibi sorular sorunca hiç de eğlenceli olmuyor. Çok da ilgi çekici gelmiyor. Nasıl eğlenceli hale getirebilirim derken Eğlenceli Bilgi’den gönderilen Yorgun Dünyamız Kitabı imdadımıza yetişti. Çevre sorunları ve bunlarla mücadeleyi eğlenceli ifadelerle, espirili resimlerle, rengarenk anlatan kitap, çocukların olduğu kadar büyüklerin de ilgisini çekeceğini şimdiden söyleyebilirm. Örnek, bendeniz! Hem meraktan hem de karikatürleri  incelemekten kitabı bırakamadım. Bir de baktım, bitirmişim.

Kitabın tanıtımından:

Farkına varırsan değiştirebilirsin!

  • Karbon ayak izi nasıl ölçülür?
  • Fil kakası kağıda nasıl çevrilir?
  • Çikolatadan benzinle araba nasıl sürülür?
  • Duşta geçirdiğin süreyi azaltmak neyi değiştirir?
  • A noktasından B noktasına gitmenin en temiz yolu nedir?
  • Yediğin cipsler orangutanlara nasıl zarar verir?

Bu bloğu yazmaktaki felsefemiz olan Eğlenerek Öğrenme ile aynı doğrultuda hazırlanmış olan Yorgun Dünyamız kitabını Eğlenceli Bilgi.com‘un katkılarıyla üç şanslı takipçiye hediye etmekten de mutluluk duyacağım. Bunun için tek yapman gereken bu yazının altına çocukların eğlenerek nasıl öğrenebilecekleri konusundaki fikirlerini paylaşmak. 2 Mayıs tarihinde miniklerin çekilişle belirleyeceği 3 şanslı kişiye Eğlenceli Bilgi’den ”Yorgun Dünyamız”  kitabı, hediye. Şimdiden bol şans!

Kazananları görmek için tıklayın…

Haftanın Kitabı-Yorgun Dünyamız!” üzerine 13 yorum

  1. çocukların en mutlu oldukları zaman anneleriyle birlikte olduğu zamandır. 3 çocuğum var üçü de evin içindeben nereye gidersem oradalar. o yüzden yaptığın işe çocukları dahil etmek ki onlar da bunu istiyorlar çocukların en mutlu oldukları andır bence. ben evi süpürürken peşimde dolaşırken, beraber çamaşır sererken, mutfakta birlikte yiyecek hazırlarken onlardan daha mutlusu yok

    Beğen

  2. ben de çocukları olaya dahil etmek gerektiğini düşünüyorum.. yaşayarak, deneyerek, gözlemleyerek öğrenmenin çocuk açısından hem kalıcı bilgi sağladığı hem de eğlendirdiği kanaatindeyim. mesela 20 aylık kızıma tübitak yayınlarının yuvada kitabını okuduktan sonra sokakta yuva arayışına girdik:) ağaç tepelerinde kuş yuvası gördüğümüzde kitaptaki olayları hatırlatıyorum.. hayvanat bahçesine gittiğimizde ise kitapta gördüğümüz hayvanların gerçeğini görmek kızımı hem çok şaşırttı hem de çok eğlendirdi:) evin içinde de tezgaha sandalyeyi yaklaştırıp yemek yaparken beni izlemesine izin veriyorum( ulaşabileceği tehlikeli şeyleri kaldırdıktan sonra), beraber meyve suyu sıkıyoruz, çamaşır asıyoruz-topluyoruz,çorap yığınının içinden eşini bulmaca oynuyoruz…farkettim ki bana basit gelen bir sürü şey kızım için aslında çok öğretici ve sanıyorum ki beraber bir şeyler yapmaktan,paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyor:) bir yandan çabuk büyüse de daha çok şey paylaşsak beraber öğrensek diyorum bir yandan da bu hallerini çok özleyeceğim,hep böyle minicik kalsa diyorum… ah şu annelik ikilemleri….:)

    Beğen

  3. Oyun oynadıkları yeni şeyler öğrendikleri zaman mutludurlar. Onlara sorumluluklar verilmeli tabiki yaşlarına uygun. deneyler hem eğlenceli hem öğretici oluyor tabi deney yaparken çocuk sadece izleyici olmamalı işin içinde olmalı dokunmalı hissetmeli.

    Beğen

  4. benimde 12 yaşında bir oglum var şu andada 6 aylık hamileyim bence çoçukları sıkmadan birazda ödül yöntemiyle hem ögretebilir hemde egitebiliriz:teşekkürler

    Beğen

  5. Merhabalar,
    9 yaşında oğlum ve 3 yaşında kızım var. Onlara öğretmenin en güzel yolu, eğlenceli bir şekilde anlatmak. İlginç şeylere ilgileri çok fazla çocukların, görsellerle desteklenirse ,eğlence de oldumu beraberinde hepimiz için büyük mutluluk..Mutlu çocuk öğrenir sözüne inanıyorum…

    Beğen

  6. merhabalar
    ilgiyle takip ediyorum sizi..2 kızım var 14 ve 2,5 yaşlarında..evin içindeki işlere dahil ediyorum onları ..yani yaşamın içine böylelikle öğrendiklerinin kalıcı olduğunu düşünüyorum ve görüyorum..ve istedikleri zaman vermek gerekiyor bilgiyi..en aç oldukları dönemde..işleri bırakıp oynuyoruz..geziyoruz..sevgiler…

    Beğen

  7. Tabi ki bu tarz yayınlarla çocuklarımıza eğlenceli olarak öğretebiliriz hayatı.Bir de öğrendiklerimizi çocuklarımızla birlikte uygulamaya geçersek daha bir eğlenceli hale gelip bilgiler pekiştirilmiş oluyor.Örneğin biz çocuklarla bu hafta sonu gece gökyüzünü gözlemleyeceğiz teleskoplarla.

    Beğen

  8. merhaba… kızım 12 oğlum sa 6 yaşında öğretmek değil de sanki doğayla zaman geçirerek onları kendilerinin keşfedip yeri gelidiğinde deneme yanılma yoluyla öğrenmelirini sağlayabilmek daha kalıcı ve unutulmaz tecrübeler demektir bence kısaca doğayla geçirebileceği fırsatları oluşturabilmek ve onları keyif alarak küçük keşif ve tecrübelerini seyretmek…bence çok büyük şeyler çıkacaktır ben bu sayede çocuklarımdan çok şey öğrendim….

    Beğen

  9. ben en mutlu olduğu anlarda onu sıkmadan oyunla verebileceğimizi düşünüyorum.evdeyken pğlumla her anımızı ona pozitif yönde döndürmeye çalışıyorum her yönüyle ele alınmalı.duygu yönetimi,karakter eğitimi,bilişsel beceriler,hareket yeteneği,görsel unsurları algılama vs. hayatı onun anlayabileceği şekilde somutlaştırarak sunmak kaygı duyacağı durumlarda mizansenlerle çocuğumuzu rahatlatmak olmalı<sevgiler.artık takipçinizim benimde ilgi alanıma giriyo bu konular.araştırmacı anneyim.herşeyi bilmek isteyen türden:))))))))9

    Beğen

Bu yazıya yorum yapmak ister misiniz?

