Sen Benim Babamsın!

Çocuklar doğdukları andan hatta doğmadan önce bile anneleri ile birlikteler. Annelerin eğitimi çocukların eğitiminde de bu nedenle çok önemli. Oysa göz ardı ettiğimiz bir şey var ki o da çocuğunun hayatında, eğitiminde, annelerin olduğu kadar kadar babaların rolü de önemli.

Kuruluşundan bu yana ihtiyaç sahibi çocuklara ve annelerine eğitimde fırsat eşitliği sağlamak ve güzel bir erken çocukluk dönemi geçirilmesi için eğitimler veren Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) 1999 yılından beri de Baba Destek Programı’nı yürütmektedir.

Baba Destek Programı, babaya destek vererek çocuğun çok yönlü gelişimine katkıda bulunmayı hedefleyen bir yetişkin eğitim programı.  Amacı, babalara destek vererek demokratik bir aile ortamının yaratılması ve bu sayede çocukların var olan kapasitelerini en üst düzeyde gerçekleştirmelerini sağlamak. Ayrıca erkeklerin demokratik, sorumlu ve şiddetsiz babalar olmalarını teşvik etmek ve bu yolla toplumsal cinsiyet eşitliğini desteklemeyi hedefleniyor.

Çocuklar babalarına diyor ki:

SEN BENİM BABAMSIN

Benim oyun arkadaşımsın…

Beni can kulağı ile dinlersin…

Beni incitmezsin…

Sen benim tanıdığım en güçlü adamsın…

Sen benim babamsın…

Kampanya hakkkında daha ayrıntılı bilgiye ve AÇEV’in çalışmalarına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.



Bu yazıya yorum yapmak ister misiniz?

