Çocuklar sandığımızdan çok daha akıllılar! Hafıza Oyunu

Yaz geldi ya bende de  çocuklarda bir rehavettir aldı başını gidiyor. Eski düzen de kalmadı taşınma sürecinde olduğumuz için. 😦 Ama böyle boş boş geçen günler de bize göre değil. Ne yapsak da kendimize gelsek dedim ve şöyle boyamalı ama biraz da hafıza geliştirmeye yönelik bir oyun aklıma geldi. Bilgisayar oyunlarına benziyor. Gösterilen şeklin yerini hatırlama… Ben biraz ekleme biraz çıkarma yaptım. Sinem’in yaşına uygun hale getirdim. Hafızası çok iyi olduğu halde başta biraz zorlandı. 3-4 alıştırmadan sonra olayı çözdü. Bilgisayarda oynamaya benzemiyor, biraz daha zorlayıcı gibi geldi bana ama görsel hafızayı iyi geliştiriyor.

Kısa bir gösterimden sonra hangi rengin hangi karede olduğunu hatırlayıp önündeki boş şekle çizeceksin. Oyun bu.:). Çocuğun gelişimine yaşına göre kare sayısı azaltılıp artırılabilir. Renkler çoğaltılıp azaltılabilir ve konumları değiştirilebilir.

Hayatta yaptığımız ve başarmak istediğimiz her şeyde çalışma ve önemlisi istikrar gerekiyor.Yaptığımız oyunları da her gün azar azar ama sürekli bir şekilde yapmaya çalışıyoruz. Mesela dün bir kelime bir işlem yazımda bahsettiğim matematik alıştırmalarını yaptık. Bu oyundan da 4 alıştırma yaptık. Bir tane de cümle yazdı. Bunları her zaman çok isteyerek yapmıyor. Bir gün yaparken eğleniyor bir gün bakmışsınız zorla oflaya puflaya yapıyor. Bu durumlarda ona sonucuna kolayca ulaşabileceği basit sorular sormaya çalışıyorum veya oyun oynuyoruz. Gene de bir şeyler yaptırmaya çalışıyorum. Yoksa bir gün tamam dersem gerisi gelir. İstikrar da gidiyor disiplin de 🙂

Yemek yemek çocuklar için nedense en zor işlerden biri. Anneler çok iyi bilir … Tabaklarını bitirmemek için mutlaka bir bahaneleri vardır. Sinem’in de yemek yerken nedense hep çok uykusu gelirdi.:) Başta durumu kavrayamadığımızdan, gündüz uykusu da olmadığından,  kıyamadık, uyumasına izin verdik. Bir süre sonra baktık ki uykusu hep yemek yerken , tam da salataya sıra gelince dayanılmaz bir hal alıyor. Sonra da nedense(!), tam da sofradan kalkınca uykusu açılıveriyor ve bir türlü uyuyamıyor!!!!:)

Yazılan yorumlara sorulan sorulara istinaden,son olarak diyeceğim şu ki çocuklar da, yetişkinler de her zaman aynı performansı göstermeyebilirler, gösteremezler de … Ama unutmamak gerekir ki ” Başarıya giden yol, istikrarlı çalışmadan geçer” ve Çocuklar sandığımızdan çok daha akıllılar!!!:)

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Çocuklar sandığımızdan çok daha akıllılar! Hafıza Oyunu” üzerine 2 yorum

  1. Tebrik ediyorum sizi ilk öncelikle benimde 2 cocuğum var sizin sayenizde artık tv hayatımızdan çıkardım ve cocuklarimla ilgileniyorum ama cevrem hep abartigimi söylüyor cocuğumu çok sikiyormusum 5 5 yasında kerem mental aritmetiğe verdim gayrete başarılı birde yuvaya gönderiyorum ordada karakter eğitiniz var dualarımız dinimiz vede kuranımız aritmetiğe başladığından beri kuranımız biraz yavaşladı sizce cocuğumu çok mu sıkıyorum sizin gibi faliyetlerimiz yok ama kendimce bir seyler yapabiliyorum tavsiyeleriniz çok güzel etkinliklerimizde öyle nerden buluyorsunuz ben hiç bu sekilde origami kağıt katlamayi sizin sayenizde öğrendim

    Beğen

    • Suna hanım, bloğumda asıl neyi anlatmak istediğimi anlayıp uyguladığınız için çok mutlu oldum. Sizi tebrik ediyor ve teşekkür ediyorum. Annelerinin ilgilendiği çocuklar her yerde kendilerini fark ettiriyorlar. Ben bu faaliyetleri ya araştırmalarım esnasında buluyorum ya da kendim tasarlıyorum. İlgi alanım olduğu için bir her yerde, bir şeyler mutlaka dikkatimi çekiyor, ufak tefek değişikler yaparak bambaşak fikirler ortaya çıkabiliyor. Bazılarını da kendim tasarlıyorum.:) Sıkma konusuna gelince, siz mutlu , çocuğunuz mutlu ise daha ne olsun. Unutmayın, herkes kendi değer yargıları ve bilgileri doğrultusunda eleştiri yapar. Siz çocuğunuzu gözlemleyin ve ondaki olumsuz veya olumsuz değişimlere göre kendiniz ayarlayın. Sevgilerimle…

      Beğen

Bu yazıya yorum yapmak ister misiniz?

