Filozof Bebek-Hediye Kitap

Elimde bir kitap. Bir an önce bitirmek istiyorum ama hiç bir noktasını kaçırmayayım diyorum. Bazen aynı bölümü bir kere daha okuyorum. Bir çok kısmının altı çizilesi ama kitapları çizmek adetim değil:)

Kitabın editörü Dr. Gökhan Mamur anne-babalara sormuş:

” Bebeğinizin her sabah gözünü açtığı saniyeden itibaren çevresine ve hayata neden heyecan dolu gözlerle baktığını biliyor musunuz? Neden ”yapma!” dediğinizde gözünüzün içine baka baka yine de yaptığını biliyor musunuz? Neden basit bir sorunun basit bir çözümü varken ısrarla farklı çözümler getirmeye çalıştıklarını biliyor musunuz? neden bize olağan gibi gelen bir eylemi ısrarla kendilerinin yapmak istediğini biliyor musunuz? Neden yapmak istediği bir şeyi engellediğimizde dünyanın sonu gelmiş gibi ortalığı yıktığını, öfke nöbeti yaşadığını biliyor musunuz? Size ”Bebeğinizin yaptığı her şey bilinçlidir, amaçlıdır ve tesadüfi olmayan eylemlerdir,” desem bana inanır mıydınız? Kısacası ona uzaylıymış gibi bakmaktansa bebeğinizin aklından tam olarak neler geçtiğini bilmek ve anlamak ister miydiniz?

Açıkçası oğlumla yaşadığımız şu iki yaş döneminde bu soruların cevaplarını çok merak ediyorum. Hele ki  bu aralar benim tahammül sınırlarımı zorlayan, ”yapma” uyarılarıma rağmen tam da gözümün içine baka baka hala neden yaptığını, sonra da kendi kendine ”Kaç ” komutu verip kahkahalar atarak beni peşinden neden koşturduğunu daha çok merak ediyorum.

Psikolog, Filozof, Anne Alison Kopnik tarafından kaleme alınan ”Filozof Bebek”, Gün Yayıncılık tarafından Türk okuyucu ile buluşmuş. 

  • Çocuklar neden rol yaparlar?
  • Kurmaca gerçeği nasıl açıklar?
  • Çocuklar, bilim insanları ve bilgisayarlar gerçeği nasıl keşfederler?
  • Bebek olmak nasıl bir şeydir?
  • Ben kimim?
  • Önceki yaşamımız sonraki yaşamımızı nasıl biçimlendirir?
  • Bağlılık ve kimlik
  • Ahlakın kökenleri
  • Bebekler ve yaşamın anlamı

bölümlerinden oluşan kitapla çocuğunuzun davranışlarını daha bilinçli gözlemleyecek ve onu daha iyi anlayacaksınız. Verilen örneklerle anlatılmak isteneni daha iyi kavrayacaksınız ve en önemlisi daha bilinçli birer ebeveyn olacaksınız.

Gelelim hediye kısmına… Bu kitabı merak ettim, ben de okumalıyım diyen bir kişiye ”Filozof Bebek”,  Gün Yayıncılık’tan hediye.

25 Kasım akşamına kadar bu yazının altına yorum yazın ve bu kitabı kazanma şansı yakalayın.  Kazananı,  random.org’la belirleyip 26 Kasım’da yayınlayacağım. Herkese bol şans!

 

 

Filozof Bebek-Hediye Kitap” üzerine 55 yorum

  1. Kesinlikle enteresan. Böyle bir kitap (kullanım kılavuzu:)) varsa okumak isterim. Bazen bir yetişkinin bile kafasından neler geçtiğini merak etmiyor muyuz? Yazarın uzmanlık alanı neymiş, psikolog mu? Sevgiler, Eva

    Beğen

  2. Bende çok merak ettim bu kitabı bende okumak isteyim gerçekten…
    Ayrıca blogunuzu tesadüfen buldum ve o günden beri sürekli takiip ediyorum.Çok teşekkürler.

    Beğen

  3. Bu ayki okunacaklar listesine aldım. İlk fırsatta şiparişi vereceğim. O minik ama kocaman fırtınalar kopan beyinler ne ile meşkul öğrenme çabası içinde bir anne olarak anlattıklarınız oldukça heyacanlandırdı beni Sevgiler, Müzeyyen

    Beğen

  4. “yapma” dediğim halde gözümün içine baka baka yapmasının bir açıklaması olduğuna sevindim. Okuyup öğrenmek isterim. Sevgiler

    Beğen

  5. benim de merak ve ilgi alanlarıma giriyor!!! bence cocuklar dogustan Araştırma isteği ile doğuyor zaman içinde CAM TAVAN sendromuna yakalanıp kafalarına vura vura araştırmamayı öğretiyoruz toplum olarak. Bireysel açıdan bunu yapmamaya ve serbest bırakmaya çalışıyorum sonuçlarını izlemek şimdiden çok eğlenceli.. arada kaynamasın Kitabı ben istiyorum 🙂 http://www.evatolye.blogspot.com

    Beğen

  6. Çocuklar “terrible two – erken ergenlik” dönemini ne kadar rahat atlatırsa, gençlik döneminde yaşayacakları ergenliği de o denli rahat atlatabiliyormuş. Sabır diliyorum herkese … Okunacaklar listesine bir kitap daha ekledim, teşekkürler 🙂

    Beğen

  7. onun aslında herşeyi bilinçli yaptığını ama bizim anlam veremediğimizi söyleyince çevremdekiler dalga geçiyordu.Bu kitap benim olmalı ve ben herkese yaptığının mantık çerçevesinde davranışlar olduğunu kanıtlamalıyım:)

    Beğen

  8. ben de tam internetten kitap aldığım sitede bu kitaba bakıyordum nasıl da denk geldi. iki yaş döneminde olan oğlum için geçen ay 2 kitap aldım ama yetmiyor.bu kitabı da almakistiyorum .çok beğendim

    Beğen

  9. Sitenize başka şeyler ararken ulaştım,çok ilgimi çekti ve beğendim.Çocuklarım için aldığım kitaplarımın arasında bu kitabıda görmek istiyorum!!!!!!!!!! 20 aylık oğlumun şansına!!!

    Beğen

  10. Sitenizi takip ediyorum ve tesadüfen bu yazıyıda okudum . Bende şansımı denemek istedim çıkarsa merakla okuyacağımdan eminim.

    Beğen

  11. ben mutlaka bu kıtabı okumak ıstıyorum,cunku tam bunları yasıyorum.umut 2.5 yasında ve onun ıcın en ıyısını ıstıyorum.canım oglum ıyıkı varsın.ınanın dınlendıgım an umut’un uykuya daldıgı an..sevgıyle kalın.

    Beğen

  12. Bir öğretmen ve anne olarak çocukları anlamak adına çok kitap okudum,Ama hep bir yerlerde eksik var gibi kim bilir belki de bu kitapla tamamlanır.Çünkü bugünde kitap araştırırken bu ilanı gördüm katılım için son günmüş ama kısmet artık …

    Beğen

Bu yazıya yorum yapmak ister misiniz?

