Mavi Gözlü Dev, Şiirler ve Ben

Geç kalmış bir yazı bir olabilir benimki. Ama zamanın ötesinde yaşayanlar için zaten her şey geç ama sizin, Nazım Hikmet’in  111. Doğum Günü için hazırlanmış sergiyi gezmek için, 31 Mart’ta kadar hala vaktiniz var. Alnımın Çizgilerindesin Memleketim” – Nâzım Hikmet’in Yolculuk Fotoğrafları Sergisi” Yapı Kredi Kültür merkezinde.

O mavi gözlü bir devdi.
Minnacık bir kadın sevdi.
Kadının hayali minnacık bir evdi,
bahçesinde ebruli hanımeli açan bir ev.
Bir dev gibi seviyordu dev.
Ve elleri öyle büyük işler için hazırlanmıştı ki devin,
yapamazdı yapısını, çalamazdı kapısını
bahçesinde ebruli hanımeli açan evin.
O mavi gözlü bir devdi.
Minnacık bir kadın sevdi.
Mini minnacıktı kadın.
Rahata acıktı kadın
yoruldu devin büyük yolunda.
Ve elveda! deyip mavi gözlü deve
girdi zengin bir cücenin kolunda
bahçesinde ebruli hanımeli açan eve.
Şimdi anlıyor ki mavi gözlü dev,
dev gibi sevgilere mezar bile olamaz :
bahçesinde ebruli hanımeli açan ev.. NAZIM HİKMET

Lise yıllarında başladı şiire olan merakım. Bir kaç deneme çalışmam olmadı değil ama ustalardan şiir okumak daha çok hoşuma gidiyor. Hakettiği vakti ayıramasam da kendimce bir şiir defteri oluşturdum. Beğendiğim ve o andaki ruh halimi yansıtan şiirleri yazıyorum.  Bir bakıma şiirlerden takvim gibi bir şey. Lise yıllarında hangi şiirlerden hoşlanıyormuşum, sonra neler değişmiş, hangi şairleri takip eder olmuşum… Günlük tutmayı sevmeyen biri için, yılların hatıraları… Sergiyi gezince hala boşaltılmamış koliler içinde kalan şiir defterim aklıma geldi. Şöyle bir göz attım…

20130303_12034020130303_115808

Çocukların dilinin gelişmesinde kitap okumanın faydalarını herkes biliyor. Peki şiir okumak , şiir ezberlemek…Şiir de matematik gibi soyut. Anlaşılması zor, sevilmesi zor. Belki de bu yüzdendir, seven çok seviyor sevmeyen hiç sevmiyor.:) Oysa söylemek istenilenleri, söylenemeyenleri, aklımızdan geçenleri, hayal ettiklerimizi, umut ettiklerimizi, acılarımızı, sevinçlerimizi, ayrılıklarımızı, aşklarımızı hep şiirlerde yaşarız. Hem de öyle sayfalarca değil, birkaç satırda anlatılır her şey. Çocukların, ifade yeteneklerinin güçlenmesi, hayal gücünün artması, hafızasının güçlenmesi, güzel yazıp güzel konuşması için şiir ile tanışması gerekir bence. Ben kızımın okuduğu şiirleri anı kutusunda saklıyorum. Anneler gününde, okuduğu şiiri, tonlamalara dikkat ederek okumasıyla dikkat çekmişti ve ben bir kez daha kızımla gurur duymuştum.

Mavi Gözlü Dev, Şiirler ve Ben” üzerine 3 yorum

  1. Affan dedeye para saydım Bu bahar havası bu bahce..
    Sattı bana çocukluğumu Zıpzıplarım bulutlardan yüce
    Ne adım var ne yaşım Ne güzel dönüyor çemberim
    Bilmiuorum kim olduğumu Hiç bitmese horoz şekerim……
    Sormasınllar benden hiç birşey
    Haberim yok olan bitenden Babam bana öğretmişti çocukluğumda şimdi ben çocuklarıma…

    u

    Beğen

Bu yazıya yorum yapmak ister misiniz?

