Profiterol ve Benim Çocuklar

Kadının hayatının üçte biri mutfakta geçer. Hele ki çalışmıyor da dünyanın en  sağlam sinir ve kas sistemine sahip olmanızı gerektiren işi olan ev hanımlığını yapıyorsanız, ben, buna biraz mübalağalı da olsa hayatınızın tamamı diyebilirim. Dolayısıyla hayatı mutfakta geçen annenin, çocukları da küçük birer mutfak faresi olup çıkıyor. En azından benim çocuklar öyle oldu.  Bir şeyler pişirmeyi çok severler. “Yardım edebilirmiyiiiiizzz annneee!” deyip daha cevabımızı beklemeden, “Evet, şeyyy aslında hayır, biraz bekleyin, ne yapacaksınız… ” deyip durayım, onlar,  sanki “Seni daha iyi görebilmeeek içiiin! {Lütfen Kırmızlı Başlıklı Kız’daki kurt gibi okuyun:)} der gibi sandalyelerin üzerine çıkıp kollarını sıvamış, bekliyor oluyorlar. Eh bana da artık, ” Şunu çabucak yapsaydım…”, Bakın, iki dakidada hazırlayacağım şey, kaç dakika sürdü…”,” Durun acele etmeyin…”, Dikkat ediiiin…” diye söylene söylene, bu karmaşada debelenmek kalıyor.:)

İşte böyle bir mutfak macerası yaşandı geçtiğimiz pazar günü. Çalışan anne olmanın verdiği duygusallık ve vicdan muhabesiyle, “Hadi bir şeyler yapalım” dedim. Benim çocuklar profiterolu ve ekleri pek severler. Niye?… Tabi ki anneleri  çok sevdiği için:)) Profiterol hem yemesi güzel hem de çocuklarla yapması çok keyifli.

Bir hışımla başladığımız mutfak maceramız, sonuna doğru tek tek fire vermeye başladı. Profiteroller pişince, daha rahat yiyebilmek için gruptan çaktırmadan, ayrılan oğluma, iç kremanın hazırlanmasıyla, kızım da katıldı. Ben de çikolata sosu pişince kaçayım dedim de…:) Mutfak bana baktı ben mutfağa baktım. Olmadı…:) İşte bir tatlı keyif böyle sona erdi.

123457

Ha!… Bu arada, çocuklarıyla bir mutfak macerasına çıkmak isteyen anneler için profiterol tarifi aşağıda. Afiyet olsun, keyfiniz çikolata tadında olsun!

PROFİTEROL

8Kek için

  • 1 su bardağı su
  • 125 g maragarin
  • 1 su bardağı un
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı kaynar su içine 125g margarin ilave edilir ve eriyince yavaş yavaş karıştırarak yapışkan bir hamur elde edilir. Ilınınca 3 yumurta teker teker hamura yedirilir. İyice karıştırıldıktan sonra kaşık yardımıyla pişirme tepsisine toplar halinde pişirme tepsisine yerleştirilir. 175C de 25 dk pişirildikten sonra,fırının sızaklığı 160C’ye düşürülüp 15dk daha pişirilir. Çok fazla kızarmasına izin vermeyin.

Krema İçin                                                                         Çikolata sosu

  • 2,5 su bardağı süt                                                            2 su bardağı süt
  • 2 yumurta sarısı                                                               7 kaşık şeker
  • 1 çay bardağı un                                                               3 kaşık kakao
  • 1 çay bardağı şeker                                                           3 kaşık nişasta
  • 2 kaşık buğday nişastası
  • 1 vanilya

Bunlar da ilginiz çekebilir:

Profiterol ve Benim Çocuklar” üzerine 2 yorum

Bu yazıya yorum yapmak ister misiniz?

