Öğrenci Velisi Olmak Veya Olmamak!

Hala okula okula alışamamış 1. sınıf çocukları var mı bilemiyorum ama şu an sosyal medya gündeminde ödev savaşları birinci sıraya yerleşmiş durumda. Çizgi çizmekten sıkılmış çocuk kaçacak yer ararken, olmadı konuyu değiştirmrk için türlü türlü cinlik direnmesini sürdürüyor. Anneler de bir hükümet edasıyla sonucu değiştirmeyecek hatta işi daha da zorlaştıracak  ısrarırından vazgeçmez. Neden? Çünkü 1. sınıf velisi olmak başka bir şey. Anlatılmaz, yaşanır. Her şeyi çoculklarının yerine yapmaya alışmış olan anneler, ödevi de çocuğunun yerine yapmak veya yapmamak arasında bocalar.  Ha bir de çocuğu ödevi ne olduğunu unutunca bunu veli toplantısının ortasında soracak kadar da ilgilidir. Çünkü o ilgili, edakar bir annedir. Bir de çalışmıyorsa, izin verseler tüm gününü sınıfın kapısında geçirecek, beslenme saatinde çocuğunun peşinden koşturup, ağzına bir lokma sokacak diye etmediği niyaz kalmayacak,  okul çantası sırtında adeta yıllar öncesine dönecek. Daha kimbilir ne vakalar yaşanıyordur ama iyi ki çalışıyorum da görmüyorum. Bu tür davranışlardan biz anneler ne zaman vazgeçeriz bilmiyorum ama bu davranışların o, kıyamadığımız evlatlarımıza zarar verdiğini unutmayalım.  Her zaman yanlarında olamayacağımızı hatırlayalım. Bırakın , ödevini unuttuysa sorumluluğunı taşısın. Öğretmenine ben ödevimi unutttuğum için yapamadım diyebilme özgüvenine sahip olsun.

Neyse, uzun bir girizgahtan sonra asıl konuya döneyim. Yukarıda kısaca bahsettiğim olaylardan hiç biri bizde yaşanmıyor. Arada sırada hatırlatma dışında ödev savaşı da yok. Problem benim. Ben öğrenci velisi olmaya alışamadım.  Okul başlamadan önce anne- baba olarak karar vermiştik;  Okuldan beklentimiz olmayacak, öğretmenin eğitimine karışmayacak, biz evde kaldığımız yerden eğitimimize devam edeceğiz. Öyle de yapıyoruz, yapmaya çalışıyoruz. Ama… ben eğitim sisteminden tut da, verilen ödevlere muhalif olmadan duramıyorum. Yıllarca kesik kesik çizgileri tamamlamaktan bıkmış olan çocukların birinci sınıfa başlasalar bile bundan kurtulamamış olmaları ne acı!  Bir hafta boyunca sayfalarca “e” yazılırsa mükemmel “e” çizeceklerini düşünüyor olmalılar ki ben “e ” görmekten bıktım, çocuk ne yapsın? Sonra kızım gibi “Gerçek ödev ne zaman verecekler, anne? diye sorarlar.  Şimdi bu durumda çocuğa ödevini yap diye nasıl ısrar edeyim. Bu tür ödevlerin, çocuğun ödev yapma alışkanlığını geliştireceğini de sanmıyorum. Aksine daha çok soğutuyor.

Yazı çalışmaları böyle giderken matematikte  de durum pek iç açıcı değil. 1’den öteye geçemediler. Eve verilen ödevlerden gördüğüm kadarıyla dört şekilden hangisinin farklı olduğunu bulmak en değişik soru.  Onun da zorluk derecesi, dikkat gerekliliği vs. eksilerde. Ne kaldı geriye? Verilen ödevler, çocuğa düşünmeyi öğretemiyorsa, algılarını açmaya yönelik değilse, var olan yeteneklerini pekiştirip, yeni bir şeyler öğretmiyorsa boş kağıdı amaçsızca karalamaktan öteye gitmiyor bence. Çocuklar daha küçük diyenler için söylüyorum, her yaşta öğrenilecek şeyler vardır.

“Tüm çocukların başarılı olduğu bir alan ve keşfedilmeyi bekleyen yetenekleri vardır. Yeter ki ortam yaratılsın, imkan verilsin.” [miniklerveanneleri.com’ un sloganı 🙂 ]

Gördüğüm kadarıyla bu ortamı okul sağlayamıyor. Eğitim sistemi de daha çok başarısız çocuğu ortalamaya  çekme  yönünde. Ortalamadaysanız sorun yok. Ortalamanın üstündeyseniz ya sistemden koptuğunuz için başarısızlar kısmına düşeceksiniz ya da ortalamaya gerileyip sorunsuz bir eğitim hayatı sürdüreceksiniz. 

Ya daaa… sistemdem kopmayıp kendi bildiğiniz yolda ilerleyeceksiniz! 🙂

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Bu yazıya yorum yapmak ister misiniz?

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s