Annelik Zor Zanaat- Zıpır Sendromu

20140125_152407Hani şu iki yaş sendromu var ya, hatta ben de utanmadan(!) Neymiş Şu Yaş Sendromu diye bir yazı yazmışım evvel zaman içinde. Şimdilerde  ise…Hey gidi eski günler, heyyy! Anne annem dedeme dermiş ki ” Senin burnun biraz uzun, burnunun ucuna bak, nazar değidireceksin çocuklara! Burundaki hikmeti henüz anlayamadım ama acaba benim burnum uzun  mu diye düşünmeden edemiyorum. Zira, şu günlerde, oğlumun dur durak bilmeyen, tükenmeyen enerjisine neden olacak bir uzun burunlu arıyorum da. Hani onu bir bulsam, evdeki perişan dedeyi, anneanneyi, ablayı göstereceğim de… İşte o ben miyim acaba… şu uzun burunlu olan canııım :). Çünkü 2 yaş civarında, ben,” Oğlumun maaşallahı var. Hem erkek çocuk ama de sendrom mendrom bize vız geldi. Ablası bile daha zordu”, derdim. Derdim, derdim de işte insan ne oldum değil ne olacağım demeliymiş. 2 Yaş sendromunu hafiften teğet geçen oğlumun içinde mi kaldı ne, zıpırlıklarıyla aile sakinleri başa çıkamaz oldu. Hele akşam yorgunluktan bitmiş halde olan annemi, kaburgasını acısıyla eli böğründe dolaşan babamı gördükten sonra “Vayyy beee” dedim. Nasıl bir enerjidir bu! Hani, nasıl bir şeyse, ben de istiyorum ondan. Çünkü artık, terlik fırlatan anneye dönüşme korkusu sardı her yanımı.  Ona yetişmek mümkün olmadığı gibi peşinden koşturmak adeta ona eğlence. Kızsan hiç takmıyor, yakaladın mı oh ne ala yeni bir eğlence. Daha ne olsun?  Hadi beni yakalasana, yakalasanaaaa… Sonra bir çene bir çene… Allahım diyorum bunları nerden öğreniyor bu çocuk? Hani kızıyorsun, adeta  gözlerin  pörtleyip kulaklarından ateş çıkıyor, sonra bir laf ediyor. Hı… işte tam orda kalıyorsun? Bir gülme geliyor. Töbe töbeee…

Geçenlerde, metrodayız. Yürüyen merdivenlere yaklaşıyoruz. Bende şimşekler çaktı. Neden mi? Bizim zıpır velette bir kurcalama merakı var, yeni gelişen bir şey değil taa bebekliğinden beri var. Telefonu eline almış, anne bunun içine bakalım mıııı? Şöyel anlatayım, daha kutusundan o akşam çıkarılmış uzaktan kumandalı arabanın içine bakmak için fellik fellik tornovida arayan bir zıpırı gözünüzde canlandırın. Son bir kaç aydır da yürüyen merdivenlerin “stop” düğmelerini gözüne kestirmiş. Sen o sırada metrodan inmiş kendini, çocuğunu, çantanı toparlayıp, kalabalıktan sıyrılmaya çalışıyorsun ya o  hiç durmıyor işte, bir hışım merdivene ulaşmaya çalışıyor. Yetişemedin ya bak neler oluyor. O sakince sakince yukarı çıkan insanların duran merdivenle birlikte şaşkın bir o kadar da kızgın gözlerini üzerinden hissetmek… var ya işte o an  anlatılmaz yaşanır. O anda soğuk terler iniyor sırtımdan. Kızsan, eminim ordan birçok yurdum annesi kınayan gözlerle bana bakacak. Çaktırmamaya çalışarak dişlerim arasından “Taylan bunu niye yapıyorsun? Bak bi’daha yaparsan … ” Bu arada kontrol altına tutmak için kucacağıma almış adeta sıkıştırıyorum ama o ” Ama anneee çok eğlenceli!” demesin mi?  Evet şimdi de aradan bir kaç ay geçince ben de gülüyorum halimize de o gün ağlanacak haldeydim.  Neyse, işte geçenlerde gene bir metro seyahati sonrasında yürüyen merdivenlere yönelmişken bende uyarı çanları çalmaya başladı.

“Geçmişi hatırla, merdiveni hatırlaaa…”

Gaipten sesler …veee tam yaklaşmışken yakalayıp kucağıma aldım. Ohhh, son anda derken o da ne, merdiven duruverdi. Hangi ara hangi saniye, hangi salise çocuğum?!?

Derin nefes al yoluna devam et!

Daha insanlar arkalarını dönemeden ben merdivenlerden çıkıyordum. Heyyt beee! Yaşasın, kimse fark etmedi.

Hem merdivenlerden çıkıyoruz hem de yürüyen merdivenlerden çıkan iki sevgilinin konuşmalarına kulak misafiri oluyorum.

Bayan: Ayy niye durdu ki bu şimdi?Çıkmak da zor!

Erkek: Oluyor böyle şeyler, sevgilim. Hatta bu aralar çok sık oluyor. Geçenlerde Taksim metrosunda da olmuştu.  Boş veeer…

Ben bu delikanlıyı tuttum valla. Anlayışlı çocuk. Hani Allah tamamına erdirirse , bir gün çocukları olursa, anlayışlı baba olur. Eh, bayan da beni anlar herhalde.

Bu yazıya yorum yapmak ister misiniz?

