Tanıtım: Ataşehir Final Anaokulu

Biz anneler çocuklarımızla ilgili karar verken kılı kırk yarar, olmadı eşe dosta sorar gene de acaba (!) larla dolaşırız bir müddet. Okul seçimi de bu kararların en başında geliyor. Hele ki çalışma hayatına dönmekk zorunda olan anneler için bu süreç daha çocuklar iki yaşaındayken başlıyor. Beklentilerimizin listesi yapar, sorar soruştur, her okul görüşmesinde bir kat daha tecrübeleniriz.

Okulları daha iyi tanıyabilmek ve olabilecek en iyi kararı vermek amacıyla ve Ataşehir Final Anaokulunu tanımak için okulun kurucusu ve sorumlu müdürü Behiye Hanım’dan okulun yapısı, kuruluş amacı, okuldaki eğitim öğretim hayatı hakkında bilgiler aldım.

Behiye Sakaoğlu,  Ceyhan Kız Teknik Lisesi ve çocuk gelişimi ve eğitimi bölümünü okul ikincisi olarak bitirmiş, Gazi Üniversitesi meslek eğitim fakültesi  çocuk gelişimi ve eğitimi bölümünden mezun olmuştur. Aynı yıl Hacettepe Üniversitesi  Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik  bölümünü üçüncülük ile kazanmış ve yüksek lisans eğitimi almıştır. Kendisinin şu an Aile Danışmanlığı, PDR uzmanlığı  ile Çocuk Gelişimi Eğitimi alanında uzanmalıkları bulunmakta olup,  15 günde bir tüm velilerine ücretsiz olarak bu hizmetleri vermektedir. Ayrıca kendisi yaklaşık  olarak 30 yıl boyunca Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Kız Meslek liselerinde anaokulu öğretmeni yetiştirip, bu kurumlara bağlı anaokullarında yöneticilik yapmış ve birçok kurumda  da danışmanlık hizmeti vermiştir. Yine velilerine her 15 günde bir seminerler düzenlenmektedir.

Okulun müdürü Behiye Hanım’ın, bu yazının sonunda bir anneye ve yavrusuna çok güzel bir süprizi olacak. Benden söylemesi.:)

Ataşehir Final Anaokulunu merak eden anneler için okulunuz konumu ve  fiziki şartlarından bahsederek bize okulunuz hakkında bilgi verebilir misiniz?

3 kattan oluşan Ataşehir Final Anaokulu 700 m2 kapalı ve 400 m2 açık alana sahiptir. Bünyesinde hayvan barınağı, oyun parkı (100m2), doğal çimden oluşan oyun alanı, sebze bahçeleri  ile geniş bir bahçesi ile Ataşehir’in en geniş bahçeli anaokuludur.  Depreme dayanıklı olan okulumuz çelik konstrüksiyon ile  imal edilmiş olup, iç duvarlar 3 kez izolasyon yapılarak özel olarak ısıya karşı korunmuş ve kışları doğal gaz ile ıstılırken yazları çok sayıda klima ile serinletilmektedir. Okulumuzun dört bir yanı yaklaşık 4 metre yüksekliğinde tellerle çevrili olup, kapıda bulunun güvenlik görevlisinin yanı sıra Pronet güvenlik sistemlerinden hizmet alarak 51 adet kamera ile 24 saat kayıt yapılmaktadır.  Ayrıca 7 adet sınıf, sanat atölyesi, özel konferans ve gösteri salonu, yemek salonu, yabancı dil sınıfı, ilkokula hazırlık sınıfı, uyku odası, matematik ve akıl oyunları ve bilim sınıfı, jimnastik atölyesi, uyum sınıfı ve revirden oluşmaktadır.

Untitled

Madem ki güvenlikten bahsettik okulunuzda acil durum eylem planınız ( deprem , yangın vb.)  var mı?

Elbette.  Milli Eğitim Bakanlığına bağlı tüm eğitim kurumları gibi bizim de acil eylem planlarımız  mevcut ve sık sık deprem ve yangın tatbikatı yapıp bunları Sivil Savunma Müdürlüğüne bildiriyoruz.

Behiye Hanım okulunuzun misyonu nedir? 

Ataşehir Final Anaokulu olarak yaşama hazır, kendi yeteneklerinin farkında olan ve sahip olduğu yetenekleri geliştirip, bu özellikleri ile alanında geleceğin liderleri olmaya aday, güçlü, kendi kararlarını alabilen ve uyguladığı kararların sonunucuna katlanarak yeni çözümler üretip farklı tasarımlar yapabilen özgün bireyler yetiştirmek amacındayız. Bunun için Regio Emilia yaklaşımını benimsedik.

Not: Regio Emilia Yaklaşımı hakkında ayrıntılı bilgi, yazının sonunda.

Öğretmenlerin eğitim durumu bazı anneler için önemli bir kriterken bazıları için önemli olmayabiliyor. Gene de bu kriteri önemseyen anneler için öğretmenlerinizi nasıl seçiyorsunuz  ve okulunuzda öğretmen /öğrenci oranı ne kadar?

Her sınıfta 10 çocuğa bir üniversite mezunu lider öğretmen ve ona destek olan yardımcı öğretmen şeklinde çalışıyoruz. Bize başvuran öğretmen adaylarını yazılı-sözlü mülakata aldıktan sonra daha önceki deneyimlerini  de inceleyip bir süre okulumuza uyumunu anlamak için deneme eğitimleri yapıyoruz.

Okulunuzda doktor var mı?

Evet, Anadolu Sağlık Grubu  ile yapmış olduğumuz iş birliği sonucu çocuk hekimi belli periyotlarla okulumuza gelip sağlık kontrolu yapmakta ve bunu bir raporla anne -babalarla paylaşmaktadır.

Yemek hizmeti  nerereden sağlanıyor? Yemek okulda  mı hazırlanıyor, dışarıdan mı hizmet alınıyor?

Yemeklerimiz Final okulları diyetisyenin rehberliğinde hazırlanan özel menü ile okulumuzda bulunuan oldukça geniş ve modern mutfağımızda aşçımız tarafından günlük olarak hazırlanmakta ve herhangi bir gıda allerjisine karşılık 24 saat boyunca örnekler buzdolabında saklanmaktadır. Çocuklarımızın sabah kahvaltısı, kuşluk kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltıları okulumuzda mutfak görevlimiz tarafından günlük olarak, 0-6 yaş çocukların besin ihtiyaçlarına göre hazırlanmış  liste ve kaloriler dahilinde hazırlanır. Gıda stoğu yapmadığımız için alışverişimiz günlük olarak yapılmaktadır.

Biraz da okulunuzdaki sosyal faaliyetler ile eğitimden bahsedelim. Okulunuzda bir gün nasıl geçiyor?

Okulumuzun  uygulamakta olduğu, dünyada okul öncesi eğitimde devrim yaratan ve 300 akademisyen ile yönetilip 1000 akademisyenin sürekli bilimsel araştırmalarla desteklediği Reggio Emilia Eğitim Modelinin gereği olarak, her gün doğa yürüyüşü, 12 ay boyunca haftada iki gün yüzme, haftada iki gün ritmik jimnastik, binicilik, dans, müzik ve perküsyon, diksiyon, sanat atölyesi çalışmaları ile sürmektedir. Duvarsız eğitim modeli ile yerinde yaparak, yaşayarak öğrenme ile sık sık inceleme gezileri yapılmaktadır.

4

Branş Derslerimiz

Ritmik Jimnastik

Ritmik Jimnastik derslerimiz, haftanın üç günü İstanbul Jimnastik Federasyonuna kayıtlı, Rusya’da önemli derecelere ve başarılara imza atmış, uluslararası antrenörlük belgesine sahip Natali Finike tarafından haftada 2 gün olarak verilmektedir. Çocuklarımızın temel spor kabiliyetlerini geliştirmek için sporun temeli olan jimnastiğe,  erken yaşlarda başlanması bizim için önemlidir.

2014-03-07Binicilik

Binicilik derslerimiz, Dila Country Club’da her çarşamba günü bu konuda üniversitede eğitim almış eğitimciler tarafından verilmektedir. Atları hissetme, duygusal bağ kurma ve postür düzelmesine katkı sağlar. Sabırlı olmayı ve özgüveni artıran etkinliğimizi her hafta olacak şekilde sürekli hale getirdik.

 Yüzme

Yüzme derslerimiz Galatasaray yüzme antrenörü Ruhan Kuroğlu tarafından haftanın iki günü Anabilim Kolejini havuzunda yapılmaktadır. Yüzme fiziksel aktivitelerin en önemlilerindedindir. Tüm kas gruplarını harekete geçiren yüzme, 5 duyu organın dışında su duyusu dediğimiz duyuyu da geliştir.

2012-06-22 21.39.37 kopyaPerkisyonu ve Dans Dersleri

Beden Perkisyonu ve dans derslerimiz konservutar mezunu Saner Sert tarafından verilmektedir.

 Müzik 

Müzik derslerimiz ise Mimar Sinan Üniversitesi Müzik Bölümü mezunu Arda Can Algan tarafından verilmektedir. Müzik, çocuklarda beyin ve ruhsal gelişime büyük katkı sağlamaktadır.

 Doğa Yürüyüşü

Doğada yürüyüş yapmanın, sadece vücut değil, beyin için de yararları oldukça fazladır. Moral, iyimserlik ve özgüven duygusunu artıran etkinliğimiz her gün botanik parkta yapılmaktadır.

Zeka atölyesi

Evde oynanabilecek zeka oyunları ve çalışmalarını, oyunların  içselleştirilmesi ve arkadaşlar arası paylaşım duygusu artırmak amacıyla  atölyemizde uyguluyoruz.

Sanat Atölyesi

Çocuklarımızın ince kas motorik özelliklerini geliştirirken sanatsal etkinlikleri ve bunlar üzerindeki kişilik özellikleri ile ilgili çıkarımlar yapabiliriyoruz.

2014-03-05Bilgisayar Atölyesi

Bilişim çağının gereksinimi olan teknolojiyi ve bilgisayarı doğru biçimde kullanmalarınına yardımcı oluyoruz. Deney oyunlarıyla da öğrencilerimize gerçek yaşantılardan öğrenimi amaçlıyoruz.

Ayrıca, hayvan sevgisi biz yetişkinler için olduğu gibi çocuklarımız için de çok önemlidir. Çocuklarınızın da bu dostluktan pay alabilmeleri için onlara hayvan sevgisini aşılıyoruz. Oyun parkı, birlikte başarma ve oynama duygusunu ortya çıkarmak için rahat ve tabanı doğal çimden oluşmaktadır. Şarkı eşliğinde yürüme, biz olma duygusu ve öğretici melodilerle düzenli ve eğlenceli bir şekilde sınıflarımıza veya etkinlik alanlarımıza yürüyoruz. Temizlik eğitimi her öğün kahvaltı ve yemek sonrası kişisel bakımımız gerçekleşmektedir. Kişisel bakımı önemsiyor ve çocuklarımıza içselleştiriyoruz.

Ataşehir Final Anaokulu
Atatürk Mahallesi Girne Caddesi No:37 ATAŞEHİR / İSTANBUL
0 216 315 46 63
Behiye Hanım’a Ataşehir Final Anaokulu hakkında verdiği bilgiler için teşekkür ederim.

Şimdi sıra Behiye Hanımı’ın hediyesinde. Bu yazının altına yorum yazan ve çekilişle belirlenecek olan bir annemiz ve yavrusuna 1 hafta oyun grubuna katılım ücretsiz  ve kayıtta % 5 indirim.

19 Mart Çarşamba gününe kadar yorumlarınızı yazabilirsiniz. Çekilişi random. org da yapacağım ve 20 Mart Perşembe günü duyuracağım. Bol şans!

MERAKLISINA REGGIO EMİLİA YAKLAŞIMI

Reggio Emilia Yaklaşımının kurucusu Loris Malaguzzi’nin görüşü Dewey, Piaget, Vygotsky, Bruner ve diğerlerinin görüşlerinden oluşmuş sosyal bir yapısalcılık yansıtmaktadır. Malaguzzi, Piaget’in basamak fikrini “çok sınırlandırılmış” olduğu için ret etmektedir. Malaguzzi, “doğumdan itibaren sosyal olan, zekâ dolu ve meraklı bir çocuk” imgesi çizmektedir. Onun ilişkisel temelli eğitim fikri, her bir çocuğun diğer çocuklarla ilişkide olmasını ve çocukların diğer çocuklar, aile, öğretmen, toplum ve çevre ile karşılıklı ilişkilerini harekete geçirmesi ve desteklemesi üzerine odaklanmaktadır. Bu becerikli çocuklar, doğruların, değerlerin ve kültürün bir üreticisi olmaya başladıkları sistem içerisinde değişikler oluşturmaktadırlar.

Reggio Emilia yaklaşımına göre çocuk, büyüme sürecinde gelişimini engelleyen bir duvarla karşı karşıyadır. Bu duvar, eskimiş ve kalıplaşmış katı kurallar, yetişkinler tarafından benimsenmiş ancak çocuklar tarafından anlaşılması oldukça güç olan ve geçerliliğini yitirmiş davranış kalıpları ve geleneksel eğitim metotlarından meydana getirmektedir. Bundan dolayı, öncelikli olarak çocuğun yaşadığı toplumdaki yeni kültürel değerleri ve rolleri öğrenmesi için desteklenmesi gerekmektedir. Bu destek sağlandıktan sonra çocuk, gelişimini engelleyen ve eski değer yargılarından oluşan bu “duvar”ı kendi kendine aşmayı başarmalıdır.

Reggio Emilia yaklaşımının bir diğer temel özelliği ise; çocuklara somut yaşantılar sunularak yeni keşifler yapmalarına fırsatlar sağlanmasıdır. Çocuklar sırasıyla araştırma, üretme ve hipotezlerini test etme aşamalarından geçmektedirler. Burada resim çizme, heykel, dramatik oyun gibi bir çok sembolik yolla kendilerini ifade etme imkânı bulmaktadırlar. Reggio eğitimcilerinin “çocuğun yüz dili” adını verdikleri bu görüş, çocukların somut yaşantıları sembolik ifadelere dönüştürdükleri çok sayıda dili ifade etmektedir. Çocuk problemlerinin çözümünde akranlarıyla birlikte çalışmakta, öğretmen ise bu sırada ona yardımcı olmaktadır. Bazen çizim ya da fikirler yeniden gözden geçirilip düzeltilmektedir

Eğitim Ortamı

Reggio Emilia yaklaşımında ortam oldukça büyük önem taşımaktadır. Öyleki, ortam için “öğretmenin kendisi” şeklinde ifadeler kullanılmaktadır. Ancak, Reggio Emilia yaklaşımında sadece fiziki çevrenin değil sosyal çevrenin de önemli olduğu vurgulanmaktadır. Bu nedenle Reggio Emilia okullarında yetişkinler ve çocuklar arasındaki sosyal alışverişi kolaylaştırmak amacıyla bütün çocukların ve öğretmenlerin birlikte bulunabilecekleri büyükçe bir alan bulunmaktadır. Sınıflar bu alanın etrafında düzenlenmiştir. Çocuklar ve yetişkinler bir gün boyunca bu alandan geçmek zorundadırlar.

Reggio Emilia okullarında dikkati çeken bu alanlara “Piazza” adı verilmektedir. Piazzalar, sınıfların açıldığı bir orta alandır. Burası yetişkinler ve çocuklar arasındaki sosyal alış-verişi kolaylaştırmak amacıyla bütün çocuklar ve öğretmenlerin birlikte bulunabilecekleri bir yerdir.

Reggio Emilia okullarında çevre çocuğun hayal ve yaratıcılığını destekleyecek şekilde düzenlenmektedir. Okulların içi ılık ve sakin; cam, ahşap döşemeli ve mat renklidir. Çocukların istedikleri zaman yalnız kalması için alanların mevcut olmasına karşın, çevre çocukların birbiriyle etkileşimini sağlayacak biçimde planlanmıştır. Her okulda ailelerin çocuklarını okula bırakırken ve alırken bekleyebilmeleri için yetişkin boyutunda sandalyelerin bulunduğu bir karşılama salonu bulunmaktadır. Reggio Emilia okulları insanları içeri girmeleri ve oyun oynamaları için çeken bir atmosfere sahiptir. Her okulda çeşitli miktarda gerçek bitki ve çiçekler, bir kiler ve mutfak, yemek odası, tuvaletler ve bahçe bulunmaktadır.

Reggio Emilia okullarında eğitim çocukların gerçek hayatlarıyla doğrudan bir ilişki içindedir. Örneğin, her çocuğun kendine ait bir posta kutusu vardır ve bu posta kutusundaki mesajlar, mektuplar ve resimler okul yaşantısının günlük bir parçası olarak her gün değiştirilmektedir. Küçük çocukların posta kutularını tanımaları için posta kutularının üzerlerine çocukların resimleri yapıştırılmaktadır. Daha büyük çocuklar için ise posta kutularının üstünde resimleri altında isimleri yazılmaktadır. Çocuklar evlerine mektup getiren postacıyı görmekte ve bu gözlemleri aracılığıyla okullarındaki posta kutuları ile bağlantı kurmaktadırlar. Böylece çocukların gerçek yaşamla bağlantı kurmaları sağlanmaktadır.

Sınıf ortamı çocukların fikirlerini bir birleriyle paylaşabilmeleri için olanaklar sağlamaktadır. Çocuklar küçük gruplar halinde çalışırken öğretmen çocukların söylediklerini kaydetmekte ve daha sonra bu kayıtları onlarla paylaşmaktadır. Günlük aktiviteler esnasında öğretmen çocuklarla küçük gruplar halinde çalışmak için yeterince zamana sahiptir. Reggio Emilia sınıflarında bulunan panolar çocuklara verilen değerin bir göstergesi ve diğer çocuklarla iletişim kurmanın bir aracı olarak çocukların yaptıkları çeşitli çalışmalarla doludur. Aynı zamanda bu panolar, öğretmenlerin velilere çocuklarının gün boyu zamanlarının çoğunu sınıfın hangi köşesinde geçirdiklerini gösteren bir diyagramı, çocukların çizimlerini ve çocukların gün içinde kendilerine sunulan bazı özel konular hakkında neler söylediklerini dile getiren metinleri içermektedir.

Her Reggio Emilia okulunun, doğal materyaller ve sanat malzemeleriyle dolu olan, stüdyo ve laboratuar karışımı “Atelier” adı verilen bir atölyesi vardır. Her atölyede öğretmen ve öğrencilerle birlikte çalışan “Atelierista” adında birer grafik sanatları uzmanı bulunmaktadır. Bu kişi, eldeki proje ile ilgili haftalık aktivitelerin planlanmasına yardım etmektedir. Bu aktiviteler, öğrencinin kil, resim, kolaj, heykel, gibi yeni araçlarla kendini ifade etmesine yardımcı olmaktadır.

Bu atölyelerde renkli kalemler, sulu boyalar, sınıflandırma materyalleri (bu materyaller genellikle bir kutu içerisinde bölümler halinde yerleştirilmiş durumdadır ve her kutuda kırmızı biber ve bezelye gibi farklı malzemeler bulunmaktadır), değişik türlerde kalemler, çeşitli renk ve türde kâğıtlar ve bir çok sanat malzemeleri bulunmaktadır. Banyo ve tuvaletlerde lavabolar bulunmaktadır. Bu alçak ve geniş lavabolar çocukların kolayca musluğa yetişmelerine ve ellerini yıkarken ya da su oyunu oynarken birbirlerine yakın olmalarını sağlayacak şekilde dizayn edilmişlerdir. Tabanlar ahşaptır fakat aynı zamanda halı kaplı yerlerde bulunmaktadır. Cazip, konforlu kitap köşeleri ve içinde çeşitli oyuncaklar ve bebekler bulunan evcilik köşeleri mevcuttur. Reggio Emilia okullarının dış çevresi de oldukça ilginçtir. Su oyunu için alanlar, tırmanma tepeleri, aileler tarafından dikilen karışık, küçük ağaçlar ve piknik masaları bulunmaktadır.

Reggio Emilia okullarında dikkati çeken bir diğer özellik, yer ve tavanda değişik özelliklerde aynaların bulunmasıdır. Girişte yer alan üçgen çatı biçiminde düzenlenmiş aynalar, konveks ve konkav aynalar çocuğun kendisini değişik açılardan ve değişik durumlarda gözlemesini sağlamakta ve çocuğu düşünmeye yöneltmektedir.

Çocuğun öğrenme dokümanlarına okulun her yerinde rastlamak mümkündür. Bu dokümanlar genellikle çocukların yaptıkları, düşündükleri, hissettikleri, merak ettikleri ve sorguladıkları bir projede, iki ya da üç çocuğun birlikte çalışırken çekilen büyük fotoğrafları şeklindedir. Öğretmen, çocuğun projenin başında nerede olduğunu, nereye gitmekte oluğunu ve ne öğrendiğini hatırlamak için bu dokümanlara birçok kez başvurmaktadır.

Kapıların bir bölümü odadan odayı ve odadan dışarıyı rahatça görebilmek için camdan yapılmıştır. Bazı merkezlerde odanın bölümleri paravandan ziyade tavandan sarkıtılan iplerle ayrılmıştır.

Reggio Emilia merkezlerinde plastik ya da ucuz oyuncaklara rastlamak pek mümkün değildir. Çoğunlukla sınıfların tabanı ahşap kaplıdır ve sınıftaki oyuncakların çoğu ahşaptan yapılmıştır. Kullanılan materyallerin çoğu doğal ve geri dönüşümlüdür. Her merkezde ahşap bloklar vardır ve genellikle bu ahşap blokların arkasında duvara resim ve renkler yansıtan bir tepegöz sistemi bulunmaktadır. Bazı merkezlerde ise aileler tarafından yapılmış el yapımı kuklalar ve kukla sahneleri mevcuttur. Kimi merkezlerde de gölge oyunu için duvardan kâğıt sarkıtılmıştır. Bu kâğıt kullanılmadığı zamanlarda katlanabilme özelliğine sahiptir.Reggio Emilia Yaklaşımının kurucusu Loris Malaguzzi’nin görüşü Dewey, Piaget, Vygotsky, Bruner ve diğerlerinin görüşlerinden oluşmuş sosyal bir yapısalcılık yansıtmaktadır. Malaguzzi, Piaget’in basamak fikrini “çok sınırlandırılmış” olduğu için ret etmektedir. Malaguzzi, “doğumdan itibaren sosyal olan, zekâ dolu ve meraklı bir çocuk” imgesi çizmektedir. Onun ilişkisel temelli eğitim fikri, her bir çocuğun diğer çocuklarla ilişkide olmasını ve çocukların diğer çocuklar, aile, öğretmen, toplum ve çevre ile karşılıklı ilişkilerini harekete geçirmesi ve desteklemesi üzerine odaklanmaktadır. Bu becerikli çocuklar, doğruların, değerlerin ve kültürün bir üreticisi olmaya başladıkları sistem içerisinde değişikler oluşturmaktadırlar.

Reggio Emilia yaklaşımına göre çocuk, büyüme sürecinde gelişimini engelleyen bir duvarla karşı karşıyadır. Bu duvar, eskimiş ve kalıplaşmış katı kurallar, yetişkinler tarafından benimsenmiş ancak çocuklar tarafından anlaşılması oldukça güç olan ve geçerliliğini yitirmiş davranış kalıpları ve geleneksel eğitim metotlarından meydana getirmektedir. Bundan dolayı, öncelikli olarak çocuğun yaşadığı toplumdaki yeni kültürel değerleri ve rolleri öğrenmesi için desteklenmesi gerekmektedir. Bu destek sağlandıktan sonra çocuk, gelişimini engelleyen ve eski değer yargılarından oluşan bu “duvar”ı kendi kendine aşmayı başarmalıdır.

Reggio Emilia yaklaşımının bir diğer temel özelliği ise; çocuklara somut yaşantılar sunularak yeni keşifler yapmalarına fırsatlar sağlanmasıdır. Çocuklar sırasıyla araştırma, üretme ve hipotezlerini test etme aşamalarından geçmektedirler. Burada resim çizme, heykel, dramatik oyun gibi bir çok sembolik yolla kendilerini ifade etme imkânı bulmaktadırlar. Reggio eğitimcilerinin “çocuğun yüz dili” adını verdikleri bu görüş, çocukların somut yaşantıları sembolik ifadelere dönüştürdükleri çok sayıda dili ifade etmektedir. Çocuk problemlerinin çözümünde akranlarıyla birlikte çalışmakta, öğretmen ise bu sırada ona yardımcı olmaktadır. Bazen çizim ya da fikirler yeniden gözden geçirilip düzeltilmektedir

Eğitim Ortamı

Reggio Emilia yaklaşımında ortam oldukça büyük önem taşımaktadır. Öyleki, ortam için “öğretmenin kendisi” şeklinde ifadeler kullanılmaktadır. Ancak, Reggio Emilia yaklaşımında sadece fiziki çevrenin değil sosyal çevrenin de önemli olduğu vurgulanmaktadır. Bu nedenle Reggio Emilia okullarında yetişkinler ve çocuklar arasındaki sosyal alışverişi kolaylaştırmak amacıyla bütün çocukların ve öğretmenlerin birlikte bulunabilecekleri büyükçe bir alan bulunmaktadır. Sınıflar bu alanın etrafında düzenlenmiştir. Çocuklar ve yetişkinler bir gün boyunca bu alandan geçmek zorundadırlar.

Reggio Emilia okullarında dikkati çeken bu alanlara “Piazza” adı verilmektedir. Piazzalar, sınıfların açıldığı bir orta alandır. Burası yetişkinler ve çocuklar arasındaki sosyal alış-verişi kolaylaştırmak amacıyla bütün çocuklar ve öğretmenlerin birlikte bulunabilecekleri bir yerdir.

Reggio Emilia okullarında çevre çocuğun hayal ve yaratıcılığını destekleyecek şekilde düzenlenmektedir. Okulların içi ılık ve sakin; cam, ahşap döşemeli ve mat renklidir. Çocukların istedikleri zaman yalnız kalması için alanların mevcut olmasına karşın, çevre çocukların birbiriyle etkileşimini sağlayacak biçimde planlanmıştır. Her okulda ailelerin çocuklarını okula bırakırken ve alırken bekleyebilmeleri için yetişkin boyutunda sandalyelerin bulunduğu bir karşılama salonu bulunmaktadır. Reggio Emilia okulları insanları içeri girmeleri ve oyun oynamaları için çeken bir atmosfere sahiptir. Her okulda çeşitli miktarda gerçek bitki ve çiçekler, bir kiler ve mutfak, yemek odası, tuvaletler ve bahçe bulunmaktadır.

Reggio Emilia okullarında eğitim çocukların gerçek hayatlarıyla doğrudan bir ilişki içindedir. Örneğin, her çocuğun kendine ait bir posta kutusu vardır ve bu posta kutusundaki mesajlar, mektuplar ve resimler okul yaşantısının günlük bir parçası olarak her gün değiştirilmektedir. Küçük çocukların posta kutularını tanımaları için posta kutularının üzerlerine çocukların resimleri yapıştırılmaktadır. Daha büyük çocuklar için ise posta kutularının üstünde resimleri altında isimleri yazılmaktadır. Çocuklar evlerine mektup getiren postacıyı görmekte ve bu gözlemleri aracılığıyla okullarındaki posta kutuları ile bağlantı kurmaktadırlar. Böylece çocukların gerçek yaşamla bağlantı kurmaları sağlanmaktadır.

Sınıf ortamı çocukların fikirlerini bir birleriyle paylaşabilmeleri için olanaklar sağlamaktadır. Çocuklar küçük gruplar halinde çalışırken öğretmen çocukların söylediklerini kaydetmekte ve daha sonra bu kayıtları onlarla paylaşmaktadır. Günlük aktiviteler esnasında öğretmen çocuklarla küçük gruplar halinde çalışmak için yeterince zamana sahiptir. Reggio Emilia sınıflarında bulunan panolar çocuklara verilen değerin bir göstergesi ve diğer çocuklarla iletişim kurmanın bir aracı olarak çocukların yaptıkları çeşitli çalışmalarla doludur. Aynı zamanda bu panolar, öğretmenlerin velilere çocuklarının gün boyu zamanlarının çoğunu sınıfın hangi köşesinde geçirdiklerini gösteren bir diyagramı, çocukların çizimlerini ve çocukların gün içinde kendilerine sunulan bazı özel konular hakkında neler söylediklerini dile getiren metinleri içermektedir.

Her Reggio Emilia okulunun, doğal materyaller ve sanat malzemeleriyle dolu olan, stüdyo ve laboratuar karışımı “Atelier” adı verilen bir atölyesi vardır. Her atölyede öğretmen ve öğrencilerle birlikte çalışan “Atelierista” adında birer grafik sanatları uzmanı bulunmaktadır. Bu kişi, eldeki proje ile ilgili haftalık aktivitelerin planlanmasına yardım etmektedir. Bu aktiviteler, öğrencinin kil, resim, kolaj, heykel, gibi yeni araçlarla kendini ifade etmesine yardımcı olmaktadır.

Bu atölyelerde renkli kalemler, sulu boyalar, sınıflandırma materyalleri (bu materyaller genellikle bir kutu içerisinde bölümler halinde yerleştirilmiş durumdadır ve her kutuda kırmızı biber ve bezelye gibi farklı malzemeler bulunmaktadır), değişik türlerde kalemler, çeşitli renk ve türde kâğıtlar ve bir çok sanat malzemeleri bulunmaktadır. Banyo ve tuvaletlerde lavabolar bulunmaktadır. Bu alçak ve geniş lavabolar çocukların kolayca musluğa yetişmelerine ve ellerini yıkarken ya da su oyunu oynarken birbirlerine yakın olmalarını sağlayacak şekilde dizayn edilmişlerdir. Tabanlar ahşaptır fakat aynı zamanda halı kaplı yerlerde bulunmaktadır. Cazip, konforlu kitap köşeleri ve içinde çeşitli oyuncaklar ve bebekler bulunan evcilik köşeleri mevcuttur. Reggio Emilia okullarının dış çevresi de oldukça ilginçtir. Su oyunu için alanlar, tırmanma tepeleri, aileler tarafından dikilen karışık, küçük ağaçlar ve piknik masaları bulunmaktadır.

Reggio Emilia okullarında dikkati çeken bir diğer özellik, yer ve tavanda değişik özelliklerde aynaların bulunmasıdır. Girişte yer alan üçgen çatı biçiminde düzenlenmiş aynalar, konveks ve konkav aynalar çocuğun kendisini değişik açılardan ve değişik durumlarda gözlemesini sağlamakta ve çocuğu düşünmeye yöneltmektedir.

Çocuğun öğrenme dokümanlarına okulun her yerinde rastlamak mümkündür. Bu dokümanlar genellikle çocukların yaptıkları, düşündükleri, hissettikleri, merak ettikleri ve sorguladıkları bir projede, iki ya da üç çocuğun birlikte çalışırken çekilen büyük fotoğrafları şeklindedir. Öğretmen, çocuğun projenin başında nerede olduğunu, nereye gitmekte oluğunu ve ne öğrendiğini hatırlamak için bu dokümanlara birçok kez başvurmaktadır.

Kapıların bir bölümü odadan odayı ve odadan dışarıyı rahatça görebilmek için camdan yapılmıştır. Bazı merkezlerde odanın bölümleri paravandan ziyade tavandan sarkıtılan iplerle ayrılmıştır.

Reggio Emilia merkezlerinde plastik ya da ucuz oyuncaklara rastlamak pek mümkün değildir. Çoğunlukla sınıfların tabanı ahşap kaplıdır ve sınıftaki oyuncakların çoğu ahşaptan yapılmıştır. Kullanılan materyallerin çoğu doğal ve geri dönüşümlüdür. Her merkezde ahşap bloklar vardır ve genellikle bu ahşap blokların arkasında duvara resim ve renkler yansıtan bir tepegöz sistemi bulunmaktadır. Bazı merkezlerde ise aileler tarafından yapılmış el yapımı kuklalar ve kukla sahneleri mevcuttur. Kimi merkezlerde de gölge oyunu için duvardan kâğıt sarkıtılmıştır. Bu kâğıt kullanılmadığı zamanlarda katlanabilme özelliğine sahiptir.

Tanıtım: Ataşehir Final Anaokulu” üzerine 8 yorum

  1. 4 yasinda bir kizim var ve gercekten okul konusunda endise ediyorum,herkesin evladi kendisine daha iyidir elbette ama gerek disaridan aldigim yorumlara gerekse objektif bakarak yazicak olursam gercekten yasitlarina gore iletisimi kuvvetli,algi super ,konusmasi net, etkinliklerde yada kukturel faaliyetlerde gayet katilimci bir cocuga sahibim cok sukur ve bunu desteklemek icin elimden geleni yapmaya calisiyorum.atasehir final anaokulu tanitimini okudum ve gercekten super buldum ,kizimi buralarda gormeyi cok isterim elbette ama maddi olanaklarim ne derecede elverir bilemiyorum,behiye hanimdan yardimlarini bekliyorum, kizimin boyle guzel bir okulla desteklenmesiyle onu ulkesini bi yerde temsil edecek cok basarili konumlarda gorebilecegimize tum kalbimle inaniyorum,lutfen ona bu olanagi vermemde bana yardimci olmanizi rica ediyorum saygilarimla….

    Beğen

  2. Merhaba,
    Bir anne olarak ben de çok titiz davranıyorum okul seçiminde. Blogunuzu ve sizi, twitterdan ve mail yolu ile de takip ediyorum. Çalışan bir anne olarak hayatımızı bu bilgilere ulaşmak konusunda kolaylaştırdığınızı düşünüyorum. 4 yaşındaki kızım için biz de çekilişinize katılmak istiyoruz.
    Tşk

    Beğen

  3. Sevgili final anaokulları çocuğumun kulak sıkıntısı oldu ve geç konuşmaya başladı.39 aylık anca kelimeler çıkıyor ağzından .denemenize katılmak istiyorum

    Beğen

Bu yazıya yorum yapmak ister misiniz?

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s