Okula Dönüş Psikolojisi

Sayılı gün çabuk geçer derler ve her tatilde bunu hatırlayıp üzülmek de bize düşüyor. Yaz izinleri bitti, gitti. Sıra çocukların okul tatilinde. Güneş, kum deniz derken bi de baktık ooo temmuzun ortasına gelmişiz ki Sinem'in 3 tane tatil kitabı, toplamda yanılmıyorsam 750 sayfa civarı, öylece duruyor. Çocuk,  hallederiz modundayken, annenin ısrarının bir işe yaramadığını, ben oyun … Okumaya devam et Okula Dönüş Psikolojisi

Reklamlar

Yarıyıl Tatili için Fikirler/ Bu Hafta Çocuklarla Ne Yapalım?

Mini mini BİR'lerin, çalışkan İKİ'lerin, sevimli bıcırların ve tabii ki anne babaların dört gözle beklediği yarıyıl tatili geldi. Karne heyecanı yaşandı ve bitti. Bu defa da anne babaları çocuklarla tatilde ne yapalım telaşı başlamış olacak ki "Yarıyıl Tatili Ücretsiz Etkinlikleri" yazısı okunma rekorları kırıyor. Peki bu hafta çocuklarla nasıl vakit geçirelim? İşte önerilerim: Kendin Yap … Okumaya devam et Yarıyıl Tatili için Fikirler/ Bu Hafta Çocuklarla Ne Yapalım?

Okul Öncesinde Sayıları Öğrenmek!

3 yaşındaki bir çocuğa sayıları bilmek hangi işte yarayacak mı diyorsunuz? Gelin bunu bir de oğluma sorun. Çikolata aşkı nelere kadir Ya Rabbi! Yani kızım da sayıları ezbere saymayı, nesne saymayı bu yaşlarda öğrenmişti ama bir dakika bile yerinde duramayan, önce ödev yapacam diye tutturup sonra da sizin enerjinizi tüketip kendisini başına buyruk ordan oraya zıplayan oğlumdan … Okumaya devam et Okul Öncesinde Sayıları Öğrenmek!

Çocuklar Bu Kitapları Çok Sevecek!

Zorlu Çocuk Tiyatrosunun web sayfasında  bu kitaplara rastlayınca adeta bir çocuk gibi sevindim. Birkaç sene önce kütüphaneden alıp okuduğumuz " Kediler ve Fareler" mutfağını çok beğenmiş, dayanamayıp geçen sene de satın alıp tekrar okumuştuk. Dili ve anlatımıyla okumak için ideal olan bu kitabı  ben okumaktan, çocuklar da dinlemekten çok zevk almışlardı. Şimdi web sayfasında rastladığım kitapları online okuma imkanı olduğunu görünce çok sevindim ve hemen sizlerle paylaşmak istedim.  Bulabilirseniz elbette elinize alıp okumak sayfalarına dokunmak daha güzel ancak ben "Kediler ve Fareler Mutfağı'nı çok aramıştım. Sanırım bu kitapları aramak için vakit keybetmeden hemen akşam oğlumu kucağıma, kızımı yanıma alıp bilgisayar karşına geçeceğiz. 🙂 Eminim birçoğunuz bu hikayeleri daha önce okumuşsunuzdur. Ancak okunacak hikayeleri seçerken konu ile birlikte bence anlatımı, rahat okunması ve resimleri çok önemli. Bazılarında hikayenin konusu çok güzel olurken, akıcı olmaması çocukları sıkabiliyor. Hatta okuyan kişi bile sesli okurken zorlanabiliyor. Bazen de resimlerin yetersizliği ve kalitesizliği çocukların ilgisini dağıtabiliyor. Ben bu kitapları çok beğendim. Umarım sizler de , özellikle de minikleriniz de beğenir. Keyifli okumalar! Bunlar da ilginizi çekebilir: Okunmuş Kitaplar Kütüphanesi Okunmuş Kitaplar Sayfası

Mini Mini Bir “BEN” Kitabı

Kızım, "Mektup Arkadaşlığı"  hakkındaki fikirlerimi paylaştığımdan beri heyecanla kendi tanıtım yazısını hazırlamaya çalışıyor. Baktım evde birkaç müsvedde var. Bir şeyler yazmaya çalışmış ama bir türlü bitirememiş. Zaten birlikte hazırlarız demiştim. Hatta "sen yazmaya başlayınca blogda artık senin yazılarını da paylaşırız" dedim. Sevincinden ne yapacağını şaşırdı. Evet, " Çocukların Kaleminden" sayfasında çocukların yazılarına, yapmış oldukları faaliyetlere yer vereceğim. Kısacası onların … Okumaya devam et Mini Mini Bir “BEN” Kitabı

İkinci bir dil öğrenmek, öğretebilmek…

Çok uzun zamandır kafama takılan bir konudur çocuklara İngilizce öğretmek.  Eminim, erken yaşta ana dilinden farklı bir dil öğrenmek, hele ki buna ana dili gibi konuşabilmeyi eklerseniz kat kat fark yaratıyordur çocukların gelişiminde. Sorun, bunun nasıl olacağıdır. Anne-babadan birinin anadili farklı olmasa, o ülkede yaşıyor olmasan,  konuşabilecek birisini bulmak için özel çaba harcamazsan, hani markete … Okumaya devam et İkinci bir dil öğrenmek, öğretebilmek…

Mavi Gözlü Dev, Şiirler ve Ben

Geç kalmış bir yazı bir olabilir benimki. Ama zamanın ötesinde yaşayanlar için zaten her şey geç ama sizin, Nazım Hikmet'in  111. Doğum Günü için hazırlanmış sergiyi gezmek için, 31 Mart'ta kadar hala vaktiniz var. Alnımın Çizgilerindesin Memleketim” - Nâzım Hikmet’in Yolculuk Fotoğrafları Sergisi'' Yapı Kredi Kültür merkezinde. O mavi gözlü bir devdi.Minnacık bir kadın sevdi.Kadının hayali … Okumaya devam et Mavi Gözlü Dev, Şiirler ve Ben

Aman Gar!

Başlığı görünce kafanız mı karıştı? Merak etmeyin desem de de gene merak edeceğinizi bildiğimden hemen söyleyeyim zaten kafa karıştırmak için yazılmış bir başlık. Neyse ki, herşeye kadir bir beynimiz var. Karışmış harfleri düzeltip hemen doğru kelimeyi bulabiliyor. ANAGRAM... Bu da nedir, şimdi deyip, eskisinin bile daha anlaşılır olduğunu düşünenler için bunun bir bulmaca olduğunu söyleyeyim. … Okumaya devam et Aman Gar!

Çocuklarla Zihin Haritası

Zihin haritası, düşünceleri ve kelimeleri, anahtar kelime etrafında toplayıp  organizasyonu kolaylaştırmak, akılda kalıcılığı artırmak, problem çözmede fikirleri ortaya dökmek vb. amaçlarla kullanılan diyagramlardır. 1960'lı yılların sonunda Tony Buzan tarafından geliştirilen yöntem üretkenliği ve yaratıcılığı da artırır. Zihin haritaları hakkında daha fazla bilgiye ihtiyacım var derseniz  tıklayın. 🙂 Tezsiz yüksek lisansımı yaparken bu konudaki bir projeyi … Okumaya devam et Çocuklarla Zihin Haritası

Çocuklar İçin Mantık Bulmacaları

Mantık bulmacalarının çocukların düşünme becerilerini geliştirdiği, problem çözme yeteneklerini artırdığı ve olaylar karşısında farklı bakış açıları geliştirerek , alternatif çözümler üretme becerilerini geliştirdiği biliniyor. Ancak çocuklar için hazırlanmış mantık bulmacaları o kadar az ki belki de hiç yok demek daha doğru olacak. Bu sene zeka oyunları dersini de 5 . sınıflar için konulduğunu görünce üzülmedim … Okumaya devam et Çocuklar İçin Mantık Bulmacaları